Dni i godziny pracy:
poniedziałek -piątek 7.30-15.30
Do podstawowych zadań Zespołu ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej należy w szczególności:
1) obsługa domów pomocy społecznej (decyzje o umieszczeniu, zmiana odpłatności, nadzór- przeprowadzanie kontroli);
2) obsługa środowiskowych domów samopomocy (decyzje kierujące, ustalające odpłatność, zmiany odpłatności, nadzór- przeprowadzanie kontroli);
3) obsługa mieszkań treningowych i wspomaganych;
4) obsługa placówki opiekuńczo- wychowawczej typu rodzinnego - co miesięczne rozliczanie kosztów funkcjonowania, nadzór nad realizacją umowy, przygotowywanie postępowań konkursowych;
5) obsługa placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz kierowanie do nich dzieci;
6) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem wynagrodzeń dla rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domów dziecka;
7) przygotowanie wniosków do sądu o alimenty dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo - wychowawczych;
8) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej (zawodowe, spokrewnione i niezawodowe) i rodzinnych domów dziecka;
9) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń pieniężnych na utrzymanie domu w rodzinach zastępczych i rodzinnych domów dziecka ( energia, media inne, wywóz nieczystości itp.);
10) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń dla rodzin pomocowych;
11) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na wypoczynek dla dzieci i niezbędnych wydatków w związku z przyjęciem dziecka, wydarzeniami losowymi;
12) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na kontynuację nauki;
13) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na usamodzielnienie;
14) prowadzenie spraw zw. z przyznaniem świadczeń na zagospodarowanie;
15) monitorowanie zmian u rodzin mających wpływ na przyznane świadczenia;
16) sporządzanie porozumień z innymi jednostkami samorządowymi;
17) prowadzenie spraw związanych z odpłatnością rodziców biologicznych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz sporządzanie decyzji;
18) sporządzanie zestawień i rozliczeń za pobyt dziecka z terenu innego powiatu;
19) prowadzenie rejestrów obejmujących wykaz dzieci w pieczy zastępczej;
20) sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;
21) wprowadzanie danych do systemu POMOST;
22) obsługa Centralnej aplikacji statystycznej CAS;
23) współpraca z Zespołem ds. rodzinnej pieczy zastępczej;
24) usamodzielnianie wychowanków opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno -wychowawcze , specjalne ośrodki wychowawcze , młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
25) prowadzenie wywiadów środowiskowych na potrzeby PCPR;
26) prowadzenie spraw z zakresu pomocy uchodźcom;
27) doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych;
28) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.