Dni i godziny pracy:
poniedziałek -piątek 7.30-15.30
Do podstawowych zadań Zespołu ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej należy w szczególności:
1) obsługa domów pomocy społecznej (decyzje o umieszczeniu, zmiana odpłatności, nadzór- przeprowadzanie kontroli);
2) obsługa środowiskowych domów samopomocy (decyzje kierujące, ustalające odpłatność, zmiany odpłatności, nadzór- przeprowadzanie kontroli);
3) obsługa placówki opiekuńczo- wychowawczej typu rodzinnego - co miesięczne rozliczanie kosztów funkcjonowania, nadzór nad realizacją umowy, przygotowywanie postępowań konkursowych;
4) obsługa placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz kierowanie do nich dzieci;
5) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem wynagrodzeń dla rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domów dziecka;
6) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej (zawodowe, spokrewnione i niezawodowe) i rodzinnych domów dziecka;
7) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń pieniężnych na utrzymanie domu w rodzinach zastępczych i rodzinnych domów dziecka ( energia, media inne, wywóz nieczystości itp.);
8) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń dla rodzin pomocowych;
9) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na wypoczynek dla dzieci i niezbędnych wydatków w związku z przyjęciem dziecka, wydarzeniami losowymi;
10) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na kontynuację nauki;
11) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na usamodzielnienie;
12) prowadzenie spraw zw. z przyznaniem świadczeń na zagospodarowanie;
13) monitorowanie zmian u rodzin mających wpływ na przyznane świadczenia;
14) sporządzanie porozumień z innymi jednostkami samorządowymi;
15) prowadzenie spraw związanych z odpłatnością rodziców biologicznych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz sporządzanie decyzji;
16) sporządzanie zestawień i rozliczeń za pobyt dziecka z terenu innego powiatu;
17) prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych;
18) sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;
19) wprowadzanie danych do systemu POMOST;
20) współpraca z Zespołem ds. rodzinnej pieczy zastępczej;
21) usamodzielnianie wychowanków opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno -wychowawcze , specjalne ośrodki wychowawcze , młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
22) prowadzenie spraw z zakresu pomocy uchodźcom;
23) doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych;
24) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.