Dni i godziny pracy: 
poniedziałek -piątek 7.30-15.30
  
 Do podstawowych zadań Zespołu ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej należy w szczególności:
 1) obsługa domów pomocy społecznej (decyzje o umieszczeniu, zmiana odpłatności, nadzór- przeprowadzanie kontroli);
 2) obsługa środowiskowych domów samopomocy (decyzje kierujące, ustalające odpłatność, zmiany odpłatności, nadzór- przeprowadzanie kontroli);
 3) obsługa mieszkań treningowych i wspomaganych;
 4) obsługa placówki opiekuńczo- wychowawczej typu rodzinnego - co miesięczne rozliczanie kosztów funkcjonowania, nadzór nad realizacją umowy, przygotowywanie postępowań konkursowych;
 5) obsługa placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz kierowanie do nich dzieci;
 6) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem wynagrodzeń dla rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domów dziecka;
 7) przygotowanie wniosków do sądu o alimenty dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo - wychowawczych;
 8) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej (zawodowe, spokrewnione i niezawodowe) i rodzinnych domów dziecka;
 9) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń pieniężnych na utrzymanie domu w rodzinach zastępczych i rodzinnych domów dziecka ( energia, media inne, wywóz nieczystości itp.);
 10) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń dla rodzin pomocowych;
 11) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na wypoczynek dla dzieci i niezbędnych wydatków w związku z przyjęciem dziecka, wydarzeniami losowymi;
 12) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na kontynuację nauki;
 13) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na usamodzielnienie;
 14) prowadzenie spraw zw. z przyznaniem świadczeń na zagospodarowanie;
 15) monitorowanie zmian u rodzin mających wpływ na przyznane świadczenia;
 16) sporządzanie porozumień z innymi jednostkami samorządowymi;
 17) prowadzenie spraw związanych z odpłatnością rodziców biologicznych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz sporządzanie decyzji;
 18) sporządzanie zestawień i rozliczeń za pobyt dziecka z terenu innego powiatu;
 19) prowadzenie rejestrów obejmujących wykaz dzieci w pieczy zastępczej;
 20) sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;
 21) wprowadzanie danych do systemu POMOST;
 22) obsługa Centralnej aplikacji statystycznej CAS;
 23) współpraca z Zespołem ds. rodzinnej pieczy zastępczej;
 24) usamodzielnianie wychowanków opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno -wychowawcze , specjalne ośrodki wychowawcze , młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
 25) prowadzenie wywiadów środowiskowych na potrzeby PCPR;
 26) prowadzenie spraw z zakresu pomocy uchodźcom;
 27) doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych;
 28) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.